"V NeoVizi je pacient vždy na prvním místě."
Na oční kliniku NeoVize chodím na pravidelné kontroly řadu let, a to k paní primářce docentce Šárce Skorkovské. Při vyšetřeních bylo zjištěno, že se mi postupně rozvíjí šedý zákal obou očí. Paní docentka proto doporučila operaci s tím, že by nebylo dobré ji zbytečně odkládat.
Následovalo předoperační vyšetření. Byl jsem překvapen, jak detailní a sofistikované toto vyšetření bylo, s cílem dosáhnout optimálního způsobu řešení. Vlastní operace, která trvala cca 15 minut, byla zcela bezbolestná a nebyla provázena žádnými traumatizujícími vlivy. Ač to zní paradoxně, měl jsem v těch okamžicích spíše příjemné než nepříjemné pocity. Při zákroku paní docentka se mnou komunikovala velmi uklidňujícím způsobem. V její profesionální zdatnost jsem měl absolutní důvěru, byl jsem zcela bez obav, že by se něco mohlo udělat špatně. Kontrola následující den potvrdila očekávané efekty – zlepšení barevnosti vidění a zlepšení vidění na dálku. Operace druhého oka, která se uskutečnila s jistým časovým odstupem, proběhla stejně úspěšně. Po několika týdnech následovalo vyšetření u optometristy magistra Vaverky. Jednal se mnou velmi vstřícně a navrhl mně nové brýle, které by vhodným způsobem řešily potřebnou korekci vidění na blízko.
Je známo, že klinika NeoVize je velmi úspěšná, její pacienti jsou s terapií i s jejími výsledky velmi spokojeni. Proč tomu tak je? V čem tkví tajemství jejího úspěchu?
Desítky let jsem se věnoval managementu – projektování systémů řízení, vysokoškolské výuce managementu i řídící práci na vysoké škole. To způsobilo moji „profesní deviaci“ projevující se v tom, že mě management organizací, se kterými mám co do činění, vždy velmi zajímá a jsem vnímavý k jeho projevům. V případě NeoVize jsem si uvědomil, že to, co řadí kliniku mezi špičková pracoviště daného oboru, je symbióza vysoké medicínské kvalifikace s vysokou úrovní managementu.
Jde především o výborný marketing. Webové stránky kliniky jsou zpracovány přehledně, čtenář se v nich velmi dobře orientuje. Informace jsou psány srozumitelně a čtivě. Stránky jsou precizní jak z hlediska grafického, tak estetického. Za povšimnutí stojí volba velikosti písma i barevného řešení, která citlivě zohledňuje, že ti, kteří je čtou, často nedisponují tou nejlepší kvalitou zraku.
Telefonický kontakt je bezproblémový. Lze se snadno dovolat, pracovnice na recepci jsou příjemné a ochotné poradit. Co se týká termínů, snaží se požadavkům pacientů vyhovět.
Platí zásada, že pacient je na prvním místě. Tato skutečnost se obráží zejména ve způsobu jednání. Lékaři a ostatní personál jednají s pacienty vždy vstřícně, přátelsky a zdvořile. Podávají potřebné informace, rádi odpovídají na otázky, hledají individuální řešení. Při vyšetření, kontrole a zejména v případě operace je všechno perfektně zorganizováno, nedochází k žádným zbytečným prodlevám.
O ambulantní operaci je pacient podrobně informován lékařem, navíc dostává písemný materiál, ve kterém je velmi ilustrativně a srozumitelně popsáno, na co má dbát před operací, jak konkrétně probíhá vlastní operace a co má dělat v pooperační fázi.
To všechno navozuje velmi pozitivní atmosféru, posiluje to důvěru a spokojenost pacientů a v rozhodující míře přispívá k výborným výsledkům kliniky.